Organizowanie konkursów i loterii fantowych. Co trzeba do tego przygotować?

Od kilku lat organizacja zabaw promujących markę stało się bardzo modne i jest bardzo często wykorzystywanym środkiem w działaniach reklamowych produktów, a nawet wydarzeń.


Takie loterie bazują na atrakcyjnej marketingowo współpracy na linii firma – uczestnik konkursu. Muszą szybko rozpropagować dany produkt, wzmocnić działania wprowadzające go na polski rynek albo odświeżyć wizerunek. Loterii jest dużo, tak jak i wiele jest możliwości dojścia do potencjalnie chcącego wziąć w nich udział człowieka.

baza danych
Osoby chętne do brania udziału w rozmaitych konkursach z nagrodami, bardzo często rejestrują swoje wrażliwe dane typu adres e-mail, telefon, datę urodzenia albo nawet to, czym się interesują, by dostawać na przykład mailing z newsami. Dane wyciągane są pod pretekstem wysyłania spersonalizowanego maila z ofertą. Wiele firm wybiera zakup bazy danych z określonymi informacjami, żeby zasypywać klientów różnymi propozycjami. Osoby nowoczesne, wykorzystujące łatwy dostęp do internetu przez smartfon, bardzo często zaglądają na strony, gromadzące newsy o aktualnie trwających konkursach lub biorą udział w akcjach na portalach społecznościowych. Tam również udostępniają swoje dane kontaktowe. Zakup bazy danych tak utworzonej jest jak najbardziej legalny.


Zabawy z wirtualną wygraną (wejściówka do kina po pokazaniu ekranu telefonu) lub loterie „samoobsługowe” (gratisowy lód po wymianie patyczka) są prostsze do zorganizowania, bo firmie organizującej odpada pakowanie (sprawdź ofertę pakowanie maszyn) przesyłek - przejdź do witryny. Natomiast jeżeli do zdobycia jest tablet czy kawiarka, należy wyznaczyć konkretne osoby do zajęć takich jak zweryfikowanie poprawności zgłoszenia, utworzenie profilu uczestnika w bazie danych, powiadomienie uczestników o wygranej i nagrodach dodatkowych, adresowanie i pakowanie przesyłek, a na końcu zamówienie kuriera.

O popularnych zabawach jest zawsze głośno – czy to w mediach tradycyjnych czy w internecie. Jeżeli już bierzemy w nich udział, zatroszczmy się o to, żeby nasze dane osobowe były bezpiecznie przechowywane i nie gódźmy się na wysyłkę ofert elektronicznych i przekazywanie ich w celach promocyjnych.
20-08-2023