Reklamować, naprawiać czy zakupić nowe – co robić, gdy psują się sprzęty AGD i RTV?

W naszym miejscu pracy czy w domu otacza nas wiele sprzętów, bez których – jak nam się wydaje – nie moglibyśmy normalnie funkcjonować. Niemal co dzień używamy suszarki do włosów, czajnika bezprzewodowego, drukarki czy zmywarki do naczyń. Komfort, jaki dają nam tego typu ”maszyny”, i oszczędność czasu wykonywania różnych codziennych obowiązków, to ogromne ich dobre strony. Jednak co z nimi robimy, kiedy nagle coś nam się psuje?

pralka
Serwis techniczny przyjdzie z pomocą, kiedy zepsuje nam się raczej większy sprzęt – lodówka, pralka, wszechstronny robot kuchenny czy urządzenie wielofunkcyjne. Część firm w ramach puli swoich usług pod wspólną nazwą „serwis techniczny” umieszcza także usługę przyjazdu na miejsce – do domu klienta lub firmy – i ocenę kondycji zepsutego urządzenia. Jeśli naprawy można dokonać na miejscu, bo uszkodzeniu uległa przykładowo rozwiązania internet rzeczy w pralce, serwis wykonuje ją od ręki, bez transportowania urządzenia.

Kiedy kupujemy produkty RTV czy AGD w dużych centrach handlowych, możemy wykupić też dodatkową, rozszerzoną gwarancję, która zapewnia szybką reakcję na zgłoszenie naszej szkody (najczęściej w tym samym dniu lub w kolejnym dniu roboczym). Ale nie oczekujmy wiele kiedy psuje nam się elektryczny młynek do kawy czy ręczny blender. () Nasza reklamacja na pewno zostanie rozpatrzona, ale albo pieniądze zostaną nam zwrócone, albo dostaniemy dokładnie ten sam produkt ze sklepowej półki, jaki oddaliśmy do reklamacji. Niestety, ostatnimi czasy bardzo często słyszy się, że naprawianie małego AGD po prostu się nie opłaca, ponieważ sprowadzenie części zamiennych przez serwis techniczny oraz naprawienie urządzenia może być dużo droższe, niż zakup nowego egzemplarza. Część sklepów nie naprawia sprzętów, aby uniknąć ewentualnych starć w relacji klient-sklep () i woli od ręki rozwiązać sprawę reklamacji w sposób pożądany przez klienta.


Inne artykuły

Części naprawcze do sprzętów RTV i AGD zamawiać online

kuchenka mikrofalowa
Każdy przedmiot prędzej czy później się psuje, tyczy się to zwłaszcza sprzętu elektronicznego i sprzętu AGD. Spora część z tych akcesoriów jest produkowanych w krajach azjatyckich z niskiej jakości elementów.

Rzeczywistość ma się tak, że fala chińskich, stosunkowo tanich, a przy tym bardzo awaryjnych sprzętów zalała również nasz rynek, osoby naprawiające wszelkiego typu sprzęty często same doradzają, by po prostu pozbyć się zepsutej rzeczy zanosząc ją do supermarketu prowadzącego zbiórkę elektrośmieci, i od razu kupić nową. Kiedyś przeprowadzono badania mające na celu pokazanie, ile żelazek, pralek, lodówek i innych sprzętów tego typu człowiek zużywa w życiu. Dzięki takim praktykom, jak wyrzucanie i kupowanie nowych urządzeń, w ostatnim czasie tempo zużycia domowych sprzętów na pewno zawyżyło statystyki.
19-06-2023