W naszym miejscu pracy czy w domu otacza nas wiele sprzętów, bez których – jak nam się wydaje – nie moglibyśmy normalnie funkcjonować. Niemal co dzień używamy suszarki do włosów, czajnika bezprzewodowego, drukarki czy zmywarki do naczyń. Komfort, jaki dają nam tego typu ”maszyny”, i oszczędność czasu wykonywania różnych codziennych obowiązków, to ogromne ich dobre strony. Jednak co z nimi robimy, kiedy nagle coś nam się psuje?
Serwis techniczny przyjdzie z pomocą, kiedy zepsuje nam się raczej większy sprzęt – lodówka, pralka, wszechstronny robot kuchenny czy urządzenie wielofunkcyjne. Część firm w ramach puli swoich usług pod wspólną nazwą „serwis techniczny” umieszcza także usługę przyjazdu na miejsce – do domu klienta lub firmy – i ocenę kondycji zepsutego urządzenia. Jeśli naprawy można dokonać na miejscu, bo uszkodzeniu uległa przykładowo
rozwiązania internet rzeczy w pralce, serwis wykonuje ją od ręki, bez transportowania
urządzenia.
Kiedy kupujemy produkty
RTV czy
AGD w dużych centrach handlowych, możemy wykupić też dodatkową, rozszerzoną gwarancję, która zapewnia szybką reakcję na zgłoszenie naszej szkody (najczęściej w tym samym dniu lub w kolejnym dniu roboczym). Ale nie oczekujmy wiele kiedy psuje nam się elektryczny młynek do kawy czy ręczny blender. () Nasza reklamacja na pewno zostanie rozpatrzona, ale albo pieniądze zostaną nam zwrócone, albo dostaniemy dokładnie ten sam produkt ze sklepowej półki, jaki oddaliśmy do reklamacji. Niestety, ostatnimi czasy bardzo często słyszy się, że naprawianie małego AGD po prostu się nie opłaca, ponieważ sprowadzenie części zamiennych przez serwis techniczny oraz naprawienie urządzenia może być dużo droższe, niż zakup nowego egzemplarza. Część sklepów nie naprawia sprzętów, aby uniknąć ewentualnych starć w relacji klient-sklep () i woli od ręki rozwiązać sprawę reklamacji w sposób pożądany przez klienta.